Πτώση μόλις κατά 1% σε τονοχιλιόμετρα (tkm) σημείωσαν, το 2020, οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές στην ΕΕ, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Eurostat.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Η επιβολή lockdowns και άλλων μέτρων για την ανάσχεση της πανδημίας του Covid-19 ανά την Ευρώπη, κατά τη διάρκεια του έτους, επηρέασαν αρνητικά τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές, ιδίως κατά το β’ τρίμηνο του 2020.
Μάλιστα, το εν λόγω γεγονός προκάλεσε διακοπή της συνεχούς ανοδικής τάσης που σημείωνε ο κλάδος κατά τα τελευταία έτη.
Όπως τονίζεται από τη Eurostat, συνήθως, το β’ τρίμηνο κάθε έτους παρουσιάζει τον υψηλότερο αριθμό tkm. Ωστόσο, το β’ τρίμηνο του 2020 επιβλήθηκε ο μεγαλύτερος αριθμός περιοριστικών μέτρων ανά την Ευρώπη για την αντιμετώπιση της πανδημίας.
Σε σύγκριση με το α’ τρίμηνο του 2020, ο αριθμός των tkm που εκτελέστηκαν στην ΕΕ μειώθηκε κατά 8%, ενώ έναντι του β’ τριμήνου του 2019, τα τονοχιλιόμετρα που πραγματοποιήθηκαν μειώθηκαν κατά 10%.
Παρόλα αυτά, οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές ανέκαμψαν σε επίπεδα ακόμη υψηλότερα από ό,τι πριν από την πανδημία του κορωνοϊού κατά το γ’ και δ’ τρίμηνο του 2020, σύμφωνα με τη Eurostat.
Συγκεκριμένα, εν συγκρίσει με το γ’ τρίμηνο του 2019, κατεγράφη άνοδο άνω του 2% το γ’ τρίμηνο του 2020. Αντίστοιχα, στο δ’ τρίμηνο του 2020 σημειώθηκε αύξηση άνω του 3% σε σύγκριση με το δ’ τρίμηνο του 2019.
Επίσης, οι περιορισμοί του COVID-19 επηρέασαν τις εμπορευματικές μεταφορές και σε επίπεδο αποστάσεων, επισημαίνει η Eurostat.
Τα tkm που πραγματοποιήθηκαν στην Ευρώπη σε απόσταση 2.000 χλμ. ή περισσότερο μειώθηκαν απότομα το 2020, σημειώνοντας πτώση της τάξης του 8% σε σύγκριση με το 2019.
Επίσης, υπήρξαν μειώσεις στις κατηγορίες αποστάσεων «λιγότερο των 150 χλμ.» (-2%) και «από 1.000 έως 1.999 χλμ.» (-1%). Στις υπόλοιπες κατηγορίες αποστάσεων κατεγράφησαν μικρές αλλαγές.